Invloed van voegmaterialen op de krachtswerking in gesegmenteerde betonnen boortunnels
Om een goed beeld te krijgen van het scala aan modelleringen dat in de huidige ingenieurspraktijk gebruikt wordt en van de andere aspecten die te maken hebben met het voeggedrag is eerst een literatuurstudie verricht. In het tweede deel wordt verslag gedaan van de zoektocht naar alternatieven voor het hedendaags gebruikte Kaubit en triplex als voegmateriaal tussen tunnelsegmenten. Verder komen aan bod: de eisen die aan het voegmateriaal gesteld zouden kunnen worden; modellen die het gedrag van de materialen zouden kunnen beschrijven; en de stijfheden die voor verschillende (alternatieve)materialen gevonden zijn en ingevoerd dienen te worden in een eindige elementen programma.
- Datum rapport
- 1 januari 1998
- Auteur
- E.J. van der Horst; Technische Universiteit Delft, Faculteit der Civiele Techniek, Vakgroep Mechanica en Constructies, Sectie Betonconstructies
- Uitgever
- s.n.].
- Annotatie
-
130 p. ill. K100-36D Met losse bijlage Afstudeeronderzoek uitgevoerd bij Bouwdienst Rijkswaterstaat De ANSYS-berekeningen zijn uitgevoerd bij Holland Railconsult te Utrecht 366038 Met lit.opg. : p. 129-130
- Documentnummer
- 170405