Eindrapportering Werkgroep Marketing (van het Project Betrouwbaar op Weg)

De toenemende congestie op ons wegennet heeft ernstige gevolgen voor de bereikbaarheid en leidt tot toenemende verkeersonveiligheid en milieuhinder. De weggebruiker wordt dagelijks geconfronteerd met files en onzekerheid over de duur van zijn reis; met toenemende economische schade. Dit alles vraagt om een nieuw elan bij de bestrijding ervan. Rijkswaterstaat staat voor de taak nadere invulling te geven aan landelijk en proactief verkeersmanagement. Een uitdaging hierbij is de weggebruiker als klant te (h)erkennen en vanuit dit perspectief naar het eigen werk te kijken en werkprocessen en maatregelen in te richten. Dit betekent dat zowel intern gerichte (naar de RWS-organisatie) als extern gerichte (naar weggebruikers en stakeholders) een marketingstrategie nodig is om producten en diensten van RWS af te stemmen op wensen en behoeften van weggebruikers en tegelijk een imago richting die weggebruikers neer te zetten. Dit rapport bevat een marketingstrategie op het vlak van landelijk verkeersmanagement.

Datum rapport
26 februari 2002
Auteurs
Aarnink, J.E., Anemaat, W., Beks, J.H., Boogaard, W. van den, Dijk, A. van, Graauw, E. de, Pol, H. van der, Vrencken, J.
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat (RWS) e.a.; W. van den Boogaard, E. de Graauw, J.E. Aarnink, J. Vrencken, J.-H. Beks, H. van der Pol, A. van Dijk, W. Anemaat, e.a.
Uitgever
RWS etc..
Annotatie
34 p.
Ill.
Documentnummer
318756