Zinvolle effectbepaling (ZEB) verkeer : zeef 1 verkenning

Het rapport is toegespitst op de analytische fase van de verkenning (zeef 1) en geeft inzicht in welke methoden gebruikt kunnen worden voor het snel en eenvoudig in kaart brengen van de verkeerseffecten in de eerste zeef. Hiertoe is een stappenplan ontwikkeld waarin per stap in het zeefproces aangegeven wordt welke methoden gebruikt kunnen worden voor het genereren van de gewenste beslisinformatie. Op basis hiervan wordt toegewerkt naar een selectie van een top 3 à 4 aan kansrijke oplossingsrichtingen, die na een gedegen analyse in zeef 2 (o.a. met behulp van een MKBA en Plan-Mer) uitmondt in een breed gedragen voorkeursbesluit. Met dit rapport wordt input geleverd aan de Handreiking verkenningen, tevens uitgebracht door DVS in opdracht van de Projectdirectie Sneller en Beter (DGMo). De teksten voor deze handreiking zijn opgenomen in hoofdstuk 3 van deze rapportage. Behalve Verkeer gaat de Handreiking verkenningen ook in op de aspecten Natuur, Milieu en Kosten.

Datum rapport
16 augustus 2010
Auteurs
Hop, J., Kalfsbeek, J., Ridder, A. de, Turpijn, B., Verroen, E.J.
Auteur
A. de Ridder, E.J. Verroen, J. Kalfsbeek, J. Hop, B. Turpijn ; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Verkeer en Scheepvaart (RWS, DVS), Twynstra Gudde
Uitgever
RWS, DVS.
Annotatie
47 p.
Definitief
Versienummer 537630/RID/PFL
In opdracht van Projectdirectie Sneller en Beter -Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat Generaal Mobiliteit (DGMo)
Documentnummer
405879