Evaluatie no-recess testbanen Hoeksche Waard 17 januari 2001

Dankzij de geplande aanleg van de Hogesnelheidslijn (HSL) werd in 1998 in No-Recess proeftuin in de Hoeksche Waard een aantal voor Nederland nieuwe technieken toegepast. De eigenschappen van deze technieken zijn getoetst aan de zeer hoge restzettingseis van 3 cm na een bouwtijd van 2 jaar en een dynamische eis met het oog op de HSL trein van 300 km/h. In september 1999 is door de DWW een eerste evaluatie gemaakt in samenwerking met de betrokkenen. Dit evaluatierapport is in 2000 aangevuld med de verdere statische metingen en de dynamische tests.

Datum rapport
1 januari 2001
Auteurs
Berg, A. van den, Duijvenbode, J.D. van, Grashuis, A.
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW); Jan Dirk van Duijvenbode, Aart van den Berg, Arjan Grashuis ... [et al.]; Eindred. Jan Dirk van Duijvenbode
Uitgever
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW).
Annotatie
134 p.
bijl., ill.
CD-Rom
NO-RECESS = New Options for Rapid and Easy Construction of Embankments on Soft Soils
Rapportnr. P-DWW-2000-087
Met bijl.: Evaluatie No-Recess testbanen Hoeksche Waard 17 januari 2001 : data-CD
ISBN 9036937507
Documentnummer
103481