Knelpunt Maastricht : de flessenhals moet open

Wie met de auto zuidwaarts rijdt, over de A2 richting België kent het probleem: knelpunt Maastricht. Vanaf Amsterdam tot Turijn is de A2/E25 één en al snelweg, maar in Maastricht staan er stoplichten. Rijkswaterstaat bedenkt samen met andere partijen mogelijkheden om het autoverkeer vlotter en veiliger door het zuiden des lands te loodsen. Dat verlost Maastricht van een heleboel overlast en ergernis. De flessenhals moet open zodat de files oplossen, het sluipverkeer verdwijnt, lawaai en stank afnemen en er veel minder ongelukken gebeuren. Interview met R. Knulst en M. Lubbert van Rijkswaterstaat Bouwdienst.

Datum rapport
1 september 2005
Auteurs
Visser, J.
Auteur
J. Visser
Uitgever
Bouwdienst magazine. - Jrg. 15, nr. 3 ; p. 10-12.
Annotatie
Ill.
Documentnummer
320195