Mobiliteitsmanagement integreren in het Regionaal Beheer (Plan) : eindrapport, versie 3.1

Onderzoek in het kader van het VenW project 'Bevordering integratie mobiliteitsmanagement in benutten, bebouwen en beprijzen' naar de wijze waarop mobiliteitsmanagement (MM) in het regionaal beheer van het hoofdwegennet (HWN) van Rijkswaterstaat Directie Zuid-Holland (DZH) kan worden geïntegreerd. Onderzocht wordt wat MM in een concreet knelpunt op het HWN, de corridor A4/A44/A12 (RW4, RW44, RW12) tussen Leiden en Den Haag, kan bijdragen aan oplossingen voor de bereikbaarheid. Carpoolen, telewerken, en drie alternatieve ketens met openbaar vervoer worden doorgerekend voor drie scenario's (drie maten van bereidheid van automobilisten gebruik te maken van alternatieven) met behulp van het simulatiemodel Tiresias, dat in een bijlage kort wordt beschreven. Vervolgens wordt bekeken welke mobiliteitsmanagementmaatregelen in het huidige Regionaal Beheer Plan (RBP) passen.

Datum rapport
24 mei 2004
Auteurs
Besselink, P., Hazelhorst, W.O., Hooijmeijer, V., Salden, R., Sluiter, Y.
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Zuid-Holland (RWS, ZH); W.O. Hazelhorst; Y. Sluiter; R. Salden; P. Besselink; V. Hooijmeijer
Uitgever
RWS, ZH.
Annotatie
51 p.
Met lit. opg.
Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Personenvervoer (DGP) en Hoofdkantoor van de Waterstaat, Directie Uitvoering (HKU)
Projectbegeleiding G. van Toorenburg (DGP), W. Giesselbach (HK)
Documentnummer
250357