Gedrag constructievloer bij gebruik van onderwaterbeton : thermo-mechanisch gedrag van verbinding onderwaterbetonvloer-constructievloer : case HOV-tunnel te Schiphol Staggered 2D eindige elementen methode DIANA simulaties

In de praktijk is scheurvorming opgetreden in de verbinding constructievloer-onderwaterbetonvloer onderdeel van de Hoogwaardig Openbaar Vervoer tunnel te Schiphol. Nadelig gevolg hiervan is de substantiële toename van de kans op onacceptabele corrosie en de onvermijdelijke reparaties welke normaliter gepaard gaan met hoge kosten. Bevat de uitgangspunten, analyse en resultaten van de numerieke thermo-mechanische eindige elementen methode exercities, de vergelijking hiervan met het werkelijke scheurenpatroon in de vloer van de HOV tunnel te Schiphol.

Datum rapport
1 april 2003
Auteurs
Derks, J.P.B.N.
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Bouwdienst Rijkswaterstaat (RWS, BD); J.P.B.N. Derks
Uitgever
RWS, BD.
Annotatie
37 p. 
ill.
In opdracht van CUR commissie VC71
Documentnummer
220243