Snelle schepen in relatie tot overige vaarweggebruikers
Om te kunnen beoordelen of de huidige regelgeving voldoende adequaat is om vaart met snelle schepen en met aanvaardbare hinder te kunnen laten plaatsvinden, is een inventarisatiestudie gehouden m.b.t. de ervaringen met golfhinder, resultaten van uitgevoerde studies naar opgewekte golven, stand van de techniek inzake rompvorm van snelle schepen in relatie tot het opgewekte golfbeeld, de definitie van een snel schip, bemanningseisen, en regels en ervaringen met slecht-zicht-condities. De nadruk lag op het verzamelen van informatie buiten Nederland en contacten hebben plaatsgevonden met vaarwegbeheerders, operators en werven in Australië, Groot-Brittannië, Duitsland en Scandinavië. Achtereenvolgens komen aan de orde: regelgeving, ervaringen, en golfhinder.
- Datum rapport
- 1 januari 1998
- Auteur
- Kluytenaar Nautical Consult (KNC) ... [et al.]; P.A. Kluytenaar, A. Boogaard, N.L.A. Bovens, H.C. Raven, H.J. Verheij
- Uitgever
- WL|Delft Hydraulics = Waterloopkundig Laboratorium (WL).
- Annotatie
-
(124) p.
ill.
Rapport nr. Q2387. - Met lit. opg.
Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV)
Projectbegeleiding T. Dijkhuis - Documentnummer
- 120953