Wegbeeldonderzoek in de knooppunten: St. Annabosch (de verbindingslus van de A58 naar de A27 richting Utrecht); Galder (voorafgaande aan de splitsing naar de A16 richting België en richting Rotterdam)
Om inzicht te krijgen in de verkeerssituatie rond Breda in de periode 1999-2004 is door Directie Noord-Brabant van Rijkswaterstaat besloten tot een verkeersbeheersingsplan. Het studiegebied van dit verkeersbeheersingsplan bestaat uit de A58 (de trajecten Etten-Leur– Princeville en Galder – St. Annabosch) en de A16 (Zonzeel – Galder). In het kader van Wegbeheer 2000 is gesproken met weggebruikers. Hieruit zijn onder meer de volgende problemen naar voren gekomen: -de bocht bij de aansluiting A58-A27 (knooppunt St. Annabosch) is veel te scherp en bevat veel onlogische rijstrookwisselingen); en -bij knooppunt Galder, vanaf de A58 naar de A16, is in de richting België, slechts één rijstrook beschikbaar voor het uitvoegend verkeer. Dit leidt tot gevaarlijke situaties. Het vermoeden bestaat dat bovenstaande afwikkelingsproblemen voor een belangrijk deel worden veroorzaakt door het wegbeeld. Dit kan onder andere filevorming, eenzijdige ongevallen en kop- en staartongevallen tot gevolg hebben. Om de problematiek op deze locaties inzichtelijk te maken is door Rijkswaterstaat besloten tot een wegbeeldonderzoek, met als doel het concretiseren van verstoringen en discontinuïteiten in het wegbeeld. Deze rapportage doet hier verslag van.