De begrijpelijkheid van een dynamisch dwarsprofiel
Momenteel wordt overwogen het dwarsprofiel op autosnelwegen dynamisch in te richten, zodanig dat gedurende delen van de dag een rijstrook wordt toegevoegd en daardoor in de spitsperiode de capaciteit van een wegvak wordt vergroot zonder dat dit ten koste gaat van de vluchtstrook. Dit impliceert dat de breedte vanéén of meer rijstroken tijdelijk moet kunnen worden verminderd. In dit rapport wordt een aantal mogelijke varianten beschreven om het dwarsprofiel dynamisch in te richten. Nagegaan werd welke gedragsconsequenties op voorhand konden worden verwacht, en hoe mogelijke problemen zouden kunnen worden opgelost.
- Datum rapport
- 1 januari 1997
- Auteur
- N.A. Kaptein, P. van der Mede ... [et al.]; TNO Technische Menskunde [et al.]
- Uitgever
- TNO, TM.
- Annotatie
-
41 p. ill. Met lit. opg Rapportnr. TM-97-CO11 Met samenvatting in het Nederlands en Engels In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) Projectbegeleiding H. Kwint
- Documentnummer
- 185364