Shortsea, MAUT en Baltic : wat is de betekenis van invoering van de Duitse LKW-MAUT en de toetreding van Baltische staten en Polen voor de aantrekkelijkheid van shortsea-vervoer?
Overzicht van de consequenties van twee externe ontwikkelingen voor het shortsea-vervoer, namelijk de introductie van een kilometerheffing voor vrachtwagens op Duitse snelwegen (de?LKW-MAUT?) en de toetreding van de Baltische staten en Polen als nieuwe lidstaten tot de Europese Unie. Op basis van modelberekeningen wordt er weergegeven wat de mogelijke gevolgen zijn voor de aantrekkelijkheid van shortsea op twee kernpunten, namelijk transportkosten en transporttijd.
- Datum rapport
- 1 januari 2003
- Auteurs
- Linde, G.H.M. van der
- Auteur
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) en TransCare; [G.H.M. van der Linde]
- Uitgever
- RWS, AVV.
- Annotatie
-
42 p. ill. Met lit. opg. Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Goederenvervoer (DGG)
- Documentnummer
- 177246