Foutenboomanalyse ten behoeve van de studie verwijdering keersluis Zeeburg
Gaat in op het vraagstuk of de keersluis Zeeburg in het Amsterdam-Rijnkanaal (ARK) moet worden gehandhaafd of kan worden verwijderd. Achtergrond van deze vraag is dat de keersluis een belemmering vormt voor een deel van het scheepvaartverkeer. Als onderzoeksmethode is gekozen voor een analyse van de kans op overschrijding van een bepaalde waterstand op het ARK en het Noordzeekanaal (NZK) voor de situatie dat de keersluis wel en niet aanwezig is. In een hoofdfoutenboom is in hoofdlijnen aangegeven op welke wijze de ongewenste topgebeurtenis kan ontstaan. Het onderzoek resulteert in een achttal aanbevelingen voor verder onderzoek, bijvoorbeeld het maken van faalkansanalyses, het opstellen van procedures en het maken van aanvullende berekeningen.
- Datum rapport
- 1 januari 1986
- Auteur
- S. Lenos en A.J. Wubs; Instituut Toegepast Natuurweten- schappelijk Onderzoek voor Bouwmaterialen en Constructies
- Uitgever
- IBBC-TNO.
- Annotatie
-
36, 26 p.: fig., tab. - 30 cm Nr. B-86-362/62.3.3019. - Met bijlage. In opdracht van Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat (RWS), Dienst Weg- en Waterbouw (DWW)
- Documentnummer
- 65586