Handreiking bij het toepassen van uitgangsdwarsprofielen autosnelwegen t.b.v. trace/m.e.r. studies in de Directie Oost-Nederland

Deze handreiking is opgesteld in het kader van de interne kwalitietsborging binnen de Directie Oost-Nederland. Beoogd wordt een betere afstemming tussen de projekten en een vergroting van de efficiency binnen het ontwerpproces. Voor een reeks van rijstrokenconfiguraties is, binnen de bandbreedte van de ROA en rekening houdend met alle te stellen wensen en eisen, een "uitgangsprofiel" beargumenteerd. Voor elke rijkstrokenconfiguratie is vervolgens aangegeven volgens welke achtereenvolgende stappen gekozen kan worden voor een krappere maatvoering. Bij het ontwikkelen van de uitgangsdwarsprofielen is het motto "sober doch doelmatig" als leidraad gehanteerd. Dit staat voor een kosten-baten afweging op basis van life-cycle costs" waarbij een evenwicht is gezocht tussen een duurzame en flexibele oplossing tegen zo laag mogelijke kosten.

Datum rapport
1 januari 1999
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat Generaal-Rijkswaterstaat, Directie Oost-Nederland
Uitgever
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Oost-Nederland (RWS, ON).
Annotatie
verschillende pag.
tab., tek.
Losbladige uitg.
Met lit.opg.
Documentnummer
159338