Nota prepaktglooiingen: compartimenteringswerken

De Schelde-Rijnverbinding is het resultaat van een jarenlang overleg tussen België en Nederland, welke in 1964 resulteerde in een verdrag tussen de beide staten. Aansluitend op de bekrachtiging van het verdrag werd een aanvang gemaakt met het ontwerp, onder verantwoording van het Bouwbureau Schelde-Rijnverbinding te Bergen op Zoom. Een aantal technische elementen van het ontwerp was reeds in de technische subcommissie van de Belgisch-Nederlandse onderhandelingscommissie aan de orde gebracht, waaronder reeds in 1962 de boordvoorziening. Uiteindelijk is ten behoeve van de boordvoorziening van de Schelde-Rijnverbinding overwegend gekozen voor het gebruik van "prepakt"-glooiing. In deze nota wordt ingegaan op de redenen waarom tot deze keuze is besloten, de wijze waarop de konstruktie werd uitgevoerd en de uiteindelijke ervaringsresultaten.

Datum rapport
1 juni 1978
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Deltadienst (RWS, DD), Afdeling Waterbouwkundige Werken Oost
Uitgever
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Deltadienst (RWS, DD).
Annotatie
24 p.
ill. ; 30 cm
Met lit. opg.
Documentnummer
4059