In de zomermaanden, wanneer het waterpeil in de polders ten noorden van Elburg te laag wordt, wordt in deze polders water ingelaten vanuit het Drontermeer. Hierdoor zou het water in deze polders geïnfecteerd kunnen worden met het blauwwier O.agardhii en zou ook daar een permanente waterbloei ...
auteur(s): [Ministerie van Verkeer en Waterstaat], Rijksdienst voor de IJsselmeerpolders (RIJP); van J.H. Bottenberg en F.C.M. Kerkum