Het combineren van DRIPs met andersoortige informatiedragers : eindrapportage

Uit een experiment in een rijsimulator blijkt dat het combineren van informatiedragers (DRIPs en verkeerssignalering) over het algemeen verslechterend werkt op beslisafstanden en tijden-tot-bord. Echter, de nadelige effecten kunnen deels ongedaan gemaakt worden door het aanbrengen van een rode rand rond de verkeerssignalering. Aanbevelingen worden gedaan over de soort informatie op en de plaatsing van een gecombineerd paneel. Ook wordt aanbevolen panelen op proef te plaatsen en de reacties van bestuurders te registreren, alvorens tot definitieve invoering of afstel te besluiten.

Datum rapport
1 januari 1997
Auteur
TNO, Technische Menskunde (TM); W.H. Janssen, M.H. Martens
Uitgever
TNO, TM.
Annotatie
15 p.
Rapport TM-97-C049
Met lit. opg.
Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV)
Projectbegeleiding M.J.M. van der Drift
Documentnummer
185617