Case study 8 Noord Schuddeland

Bescrijft de case study "Noord Schuddeland" die is uitgevoerd in het kader van de TAW Marsroute. Het dijkringgebied 28 Noord Beveland heeft voor deze case study model gestaan. Vanwege de vele verschillen tussen de in deze case study beschouwde dijkring en de dijkring Noord Beveland wordt, om misverstanden te voorkomen, het pseudoniem Noord Schuddeland gehanteerd. Het doel van de case study is het inzichtelijk maken van het ijkpunt van de Marsroute door de ontwerpconsequenties te vergelijken met bestaande leidraden en/of andere of eerdere gangbare ontwerpmethoden. Verder dient de case study om de overgang van dijkvakoverbelastings- naar dijkring-inundatiebenadering voor te bereiden, met name door de faalkans te bepalen van de volgens het ijkpunt gedimensioneerde dijkring. Volland is de laatste in een reeks van 8 case studies.

Datum rapport
10 september 1999
Auteurs
Calle, E.O.F., Verheij, H.J., Vrouwenvelder, A.C.W.M.
Auteur
TNO Bouw, Grondmechanica Delft (GD), Waterloopkundig Laboratorium (WL)...[et al.]; A.C.W.M. Vrouwenvelder, E.O.F. Calle, H.J. Verheij...[et al.]
Uitgever
TNO Bouw.
Annotatie
73 p.
bijl., tab., fig.
TNO-rapport 98-CON-R1685. - projectnaam Case studies Marsroute. - projectnr. 8.21.3.8096
Met lit.opg.
In opdracht van Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW); projectleider P. Tonjes
Documentnummer
600