Evaluatie no-recess testbanen Hoeksche Waard 3 september 1999

Dankzij de geplande aanleg van de Hogesnelheidslijn (HSL) werd in 1998 in No-Recess proeftuin in de Hoeksche Waard een aantal voor Nederland nieuwe technieken toegepast. De eigenschappen van deze technieken zijn getoetst aan de zeer hoge restzettingseis van 3 cm na een bouwtijd van 2 jaar en een dynamische eis met het oog op de HSL trein van 300 km/h. In september 1999 is door de DWW een eerste evaluatie gemaakt in samenwerking met de betrokkenen. Dit evaluatierapport is in 2000 aangevuld met de verdere statische metingen en de dynamische tests.

Datum rapport
3 september 1999
Auteurs
Duijvenbode, J.D. van
Auteur
Projectbegeleider Jan Dirk van Duijvenbode ; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW)
Uitgever
RWS, DWW.
Annotatie
36 p.
bijl., ill.
Met lit.opg.
Met CD-Rom N-0515 : monitoring No-Recess Proeftuin Hoeksche Waard, 's-Gravendeel
NO-RECESS = New Options for Rapid and Easy Construction of Embankments on Soft Soils
Rapportnr. P-DWW-2000-087
Met bijl.: Evaluatie No-Recess testbanen Hoeksche Waard 17 januari 2001 : data-CD
ISBN 9036937507
Documentnummer
689554