's-Hertogenbosch bereikbaar
In 1997 is besloten het verkeers- en vervoersbeleid te actualiseren. Gekozen is voor een traject met zoveel mogelijk participatie van inwoners, bedrijven en belangengroeperingen. Doel daarvan is primair het ontstaan van draagvlak voor het te voeren verkeers- en vervoerbeleid. In deze nota komt de in ontwikkeling zijnde ruimtelijke structuurvisie (RSV) aan bod. Daarnaast worden er uitspraken gedaan over de lange termijn (perspectief 2020) en er wordt een raamwerk gegeven voor de periode tot 2010 en een uitvoeringsprogramma weergegeven voor de komende 5 jaar (tot en met 2005). De opbouw van de nota is als volgt: -Hoofdstuk 2 geeft een beeld van de bestaande situatie, waarbij achtereenvolgens kort wordt ingegaan op het effect van de genomen maatregelen in de periode 1992-1999 (geldende beleidsplan), de landelijke situatie op het gebied van mobiliteitsontwikkeling, de huidige mobiliteitsproblematiek en de beleidskaders waarbinnen geopereerd moet worden; -Hoofdstuk 3 geeft inzicht in de ruimtelijk en sociaal economische ontwikkelingen in de stad; -Hoofdstuk 4 gaat in op de ambities voor verkeer en vervoer; -Hoofdstuk 5 gaat allereerst in op het totale integratiekader, waarna uitwerking van de uitgesproken ambities plaatsvindt voor achtereenvolgens het openbaar vervoer (5.1), het gemotoriseerd verkeer (5.2), het langzaam verkeer (5.3), de binnenstad (5.4), bereikbaarheid voorzieningen en woongebieden (5.5), het locatiebeleid (5.6), de verkeersveiligheid (5.7) en de leefbaarheid (5.8); -Hoofdstuk 6 schetst het belang van goede communicatie; -Hoofdstuk 7 geeft het belang van monitoring weer; en -Hoofdstuk 8 geeft inzicht in het uitvoeringsprogramma, waarbij voor de periode 2000-2005 de maatregelen concreet zijn benoemd en er voor de periode na 2005 een doorkijk wordt gegeven.
- Datum rapport
- 1 mei 2000
- Auteur
- Gemeente 's-Hertogenbosch
- Annotatie
-
113 p. bijl., tab., graf., fig. Met samenv. In samenwerking met Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Noord-Brabant (RWS, NB)
- Documentnummer
- 79609