Overdraagbaarheid en aggregatieproblemen van niet-geaggregeerde modellen van de vraag naar verkeer
Na een inleiding wordt in hoofdstuk 2 een overzicht gegeven van een groot aantal theoretische bezwaren, die rond het gebruik van niet-geaggregeerde modellen naar voren zijn gekomen. In hoofdstuk 3 wordt een overzicht gegeven van de verschillende mogelijke procedures om vanuit een model van het individuele keuzegedrag prognoses te vervaardigen van verkeersstromen tussen gebieden. In hoofdstuk 4 wordt een empirische toetsing van de geografische overdraagbaarheid van een in een vorige studie ontwikkeld model van de vervoerswijzekeuze in het woon-werk-verkeer beschreven. Vervolgens wordt in hoofdstuk 5 beschreven hoe onderzocht is of het toevoegen van invloedsgrootheden aan de reeds in model opgenomen variabelen een verbetering van de overdraagbaarheid kan geven. Hoofdstuk 6 geeft een beschouwing over de motieven "winkelen" en "sociaal" en tot slot wordt in hoofdstuk 7 een samenvattende conclusie gegeven.