Turbulentie opwekking door drempels van steenbestorting : berekeningen met Delft3D
M.b.v. het CFD-programma CFX is nagegaan hoe groot de door drempel opgewekte turbulentie is. Er zijn drie verschillende geometrieën en drie verschillende aanstroomsituaties beschouwd. Omdat de CFX resultaten te veel bleken af te wijken van meetgegevens zijn de berekeningen vervolgens nogmaals uitgevoerd met Delft3D. De belangrijkste conclusie is dat de verhouding D/h een grotere invloed heeft op de dieptegemiddelde turbulentie intensiteit dan de dieptegemiddelde snelheid.
- Datum rapport
- 1 januari 1998
- Auteur
- A. Verwey, R.C. Agtersloot; WL Delft Hydraulics
- Uitgever
- Waterloopkundig Laboratorium (WL) = Delft Hydraulics Laboratory.
- Annotatie
-
Verschillende pagineringen fig., tab. Rapportnr. Q2369 In opdracht van Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW) Met lit.opg.
- Documentnummer
- 158141