Prioriteitenstelling bij de verbetering van knelpunten voor de rekreatievaart
Teneinde prioriteiten te kunnen stellen mbt de verbetering van knelpunten wordt in de verkeerskunde meestal gebruik gemaakt van verkeersprognoses. Een derg. benadering is mbt knelpunten voor de rekreatievaart niet mogelijk omdat verkeersprognoses ontbreken en ook niet op eenvoudige wijze op te stellen zijn. Aan de andere kant zijn er reeds voor de rekreatievaart een aantal ernstige knelpunten. Teneinde deze knelpunten onderling in volgorde van belangrijkheid te rangschikken zijn er 5 aspekten in beschouwing genomen nl.: 1. belastingsgraad in '85; 2a. recente groei in het verleden; 2b. toekomstige ontwikkelingsmogelijkheden van het "gebied"; 3. funktie van knelpunt voor de doorgaande vaart; 4. eventuele beïnvloeding van het wegverkeer; 5. betrokkenheid van de beroepsvaart. Na aspektgewijze rangschikking en weging waarbij de in 1985 opgetreden belastingsgraad het zwaarst heeft gewogen is tot de volgende prioriteitenlijst gekomen: 1. Krammersluizen, 2. Krabbersgatsluis, 3 Ã 4. Grevelingsluis, 5. Zandkreeksluis, 6. Grote Zeesluis (Muiden), 7 Ã 8. Roggebotsluis en Nijkerkersluis, 9 Ã 10. Ottersluis en Spieringsluis. In de nota wordt (globaal) ingegaan op een aantal mogelijke oplossingen en optredende knelpunten in het beheer.
- Datum rapport
- 1 januari 1986
- Auteur
- [projektleider C. den Hartog]; [Ministerie van Verkeer en Waterstaat], Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde, Hoofdafdeling Scheepvaart
- Uitgever
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde (RWS, DVK).
- Annotatie
-
36 p. : ill. ; 30 cm Konceptnota S83.148.1. - Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Hoofddirectie van de Waterstaat (HW(23)
- Documentnummer
- 74849