Mobiliteitseffecten van nieuwe luchthavens op TNLI lokaties : eindrapportage
In het kader van het project TNLI (Toekomstige Nederlandse Luchtvaart Infrastructuur) zijn (mede op basis van modelberekeningen van Hague Consulting Group) de mobiliteitseffecten op het land, die optreden bij aanleg van een nieuwe luchthaven, voor negen verschillende locaties vergeleken. Met name is gekeken naar extra autokilometrage als gevolg van de nieuwe luchthaveninfrastructuur en de benodigde investeringen om bereikbaarheidsproblemen te voorkomen. Onderzocht zijn een variant waarbij de nieuwe luchthaven 100% van de vervoersvolumes verwerkt en een variant waarbij Schiphol 60% en de nieuwe (tweede) luchthaven 40% verwerkt.
- Datum rapport
- 1 januari 1997
- Auteur
- KPMG Bureau voor Economische Argumentatie
- Uitgever
- KPMG.
- Annotatie
-
55 p. ill. In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) Projectbegeleiding H.J.M. Zonnenberg
- Documentnummer
- 74288