De milieufunctie van het openbaar vervoer in stedelijke gebieden : een notitie over de verschillen in milieubelasting tussen het openbaar vervoer en de personenauto in Nederland
Het doel van de studie is inzicht te verkrijgen in de huidige en toekomstige (2010) milieufunctie van het openbaar vervoer in stedelijke gebieden, rekening houdend met technologische en beleidsmatige (vraag/aanbod) ontwikkelingen. Het OV wordt gedifferentieerd naar bus, trein en railgebonden stadsvervoer zoals tram en metro. Uitgegaan is van een ruime interpretatie van het begrip milieu, dus inclusief ruimtebeslag, geluidshinder, well-to-wheel effecten, afval, enz. Hoofdzakelijk is aandacht besteed aan energiegebruik, emissies en geluidshinder.
- Datum rapport
- 1 januari 1996
- Auteur
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV); Ben Rutten, Oliver Schmidt-Reps
- Uitgever
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV).
- Annotatie
-
ill. Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal voor Verkeer en Vervoer (DGV, CPV)
- Documentnummer
- 74256