Haalbaarheidsstudie dynamische busbanen
De kern van het idee 'dynamische busbaan' is, dat de busbaan door het overige verkeer gebruikt kan worden gedurende de tijd dat er geen bussen zijn. Om de busstrook dynamisch te benutten dient er een systeem ontwikkeld te worden dat de busbaan op tijd vrijmaakt om de bus te laten passeren, waarna deze weer wordt vrijgegeven voor het overige verkeer. In dit rapport wordt onderzocht of het concept van dynamische busbanen haalbaar is en worden aanbevelingen geformuleerd voor een eventueel te houden praktijkproef.
- Datum rapport
- 1 januari 1997
- Auteur
- Witteveen + Bos Raadgevende Ingenieurs
- Uitgever
- Witteveen+Bos.
- Annotatie
-
45,(38) p. ill. Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) Projectbegeleiding H. Schuurman, H. Taale, F. Middelham, J.H.A. van Uden (AVV), S.J.C. Huiberts (KNV), B. Leeuwenburg, B.A. Jongerius (ZWN)
- Documentnummer
- 73561