Vervolgonderzoek naar de relatie tussen openbaar vervoer en mobiliteit in kleine kernen

Naar aanleiding van de aanbevelingen uit de studie "De relatie tussen openbaar vervoer en mobiliteit in kleine kernen" (Z2-a14, 1+2 MIN) zijn in dit vervolgonderzoek de effecten van twee 7 slagen dienstregelingen op de activiteitenpatronen van inwoners van kleine kernen gesimuleerd. Uit de resultaten mag worden geconcludeerd dat, hoewel een reductie naar 7 slagen per dag vrij grote negatieve invloed heeft op de mobiliteit van inwoners van kleine kernen, deze negatieve invloed verkleind zou kunnen worden als met de voorkeuren van die inwoners rekening gehouden wordt.

Datum rapport
1 januari 1984
Auteur
C. van Knippenberg; publ. Verkeerskundig Studiecentrum Rijksuniversiteit Groningen = Traffic Research Centre
Uitgever
Verkeerskundig studiecentrum.
Annotatie
II, 25 p.
bijl., tab. ; 30 cm
Lit. opg. - VK 84-15. - Onderzoek in opdracht van het Directoraat-Generaal van het Verkeer (DGV) van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. - Dl. 1 en 2: Relatie tussen openbaar vervoer en mobiliteit in kleine kernen.
Documentnummer
72898