Verkenning achterlandverbinding A1 Amsterdam - Duitsland : van Rand tot Randstad

In het kader van de nota Samen Werken aan Bereikbaarheid (SWAB) is een drietal achterlandverbindingen aangewezen waarvoor bijzondere maatregelen nodig worden geacht om de bereikbaarheidsdoelen uit het Tweede Structuurschema Verkeer en Vervoer (SVV-II) te kunnen halen. Het gaat hierbij om de corridors A1 (RW1), A2 (RW2, RW76) en A4/A16 (RW4, RW16). In deze studie wordt ingegaan op de achterlandverbinding A1 Amsterdam - Duitsland. Doel van deze verkenning is het uitvoeren van een probleemanalyse voor de gehele achterlandverbinding en het leveren van de noodzakelijke informatie om zodoende een besluit door de ministers van VROM en V&W mogelijk te maken over het al dan niet starten van de tracéwet-procedure.

Datum rapport
1 januari 1997
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Hoofdkantoor Rijkswaterstaat (RWS); Goudappel Coffeng; Heidemij Advies
Uitgever
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat (RWS).
Annotatie
43, (22) p.
ill.
Uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Hoofdkantoor Rijkswaterstaat (RWS) en in samenwerking met de Rijkswaterstaat directies Noord-Holland (RWS, NH), Utrecht, Oost-Nederland (RWS, ON) en de Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV)
Met lit.opg.
Documentnummer
167608