De markt van vervoermanagement : verslag van een onderzoek naar kansrijke doelgroepen voor VM-beleid
De directie Individueel Personenvervoer van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat is al enige tijd bezig met het doelgroepsgewijs benaderen van bedrijven en instellingen ter bevordering van vervoermanagement (VM). Dit heeft als voordeel dat meer rekening kan worden gehouden met specifieke kenmerken van bepaalde branches, waardoor verdere introductie van VM efficiënter verloopt. Onderzoek rond de vraag welke doelgroepen de komende tijden kansrijk benaderd zouden kunnen worden voor VM-beleid. Conclusies van deze analyse zijn o.a.: er wordt meer aan VM in de praktijk gedaan dan respondenten zich bewust zijn; er zijn grote verschillen tussen branches v.w.b. VM-activiteit en de belangrijkste variabelen die de actieve en passieve groep van elkaar onderscheiden zijn 'verantwoordelijkheidsbesef' en 'grootte'.
- Datum rapport
- 1 januari 1996
- Auteur
- T.J. Weggemans
- Uitgever
- Weggemans Onderzoek& Advies.
- Annotatie
-
Dl. 1 : hoofdrapport. - 43 p. - Bijl., fig., tab. - Met noten. - Dl. 2 : Samenvatting. - 11 p. - Tab. projectbegeleiding A.W. Sweers
- Documentnummer
- 128280