Verkeersveiligheidsconsequenties van nieuwe, bijzondere voertuigsoorten : veiligheid van de scootermobiel, open drie- en vierwielers en motorvoertuigen met beperkte snelheid
Beschouwt de verkeersveiligheidsconsequenties van het gebruik van een drietal categorieën 'bijzondere voertuigen': de scootermobiel (een type invalidenvoertuig), drie- en vierwielige open motorvoertuigen met een snelheid boven de 25 km/uur, en motorvoertuigen met een beperkte snelheid (max. 25 km/uur). Aan de hand van deze veiligheidsanalyses zijn aanbevelingen opgesteld om tot nadere regelgeving voor het gedrag van gebrikers te komen, en om te bepalen op welke wegtypen het nieuwe voertuig wel en niet is toegestaan.
- Datum rapport
- 1 januari 2000
- Auteurs
- Hendriksen, H., Schoon, C.C.
- Auteur
- Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV); C.C. Schoon, H. Hendriksen
- Uitgever
- Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV).
- Annotatie
-
69 p. tab. In opdracht van Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer projectbegeleiding W. Vermeulen (Rapportnummer ; R-2000-9)
- Documentnummer
- 155569