Beproeving van het ARIS-systeem geïntegreerd in de Schelde Radar Keten (SRK)
Onderzoek uitgevoerd om met behulp van het "Automatic Reporting and Identification System" (ARIS) aan te tonen dat: radarecho's automatisch kunnen worden geïdentificeerd en voorzien van een label, verwisseling van identiteit van meerdere radarecho's wordt hersteld en verlies van identiteit van radarecho's kan worden voorkomen. Ten behoeve van de beproevingen is een integratie van het ARIS-systeem met de Schelde Radar Keten (SRK) gerealiseerd. Uit de beproevingen kan geconcludeerd worden dat schepen automatisch met behulp van ARIS kunnen worden geïnitialiseerd en dat in de radarketen optredend labelverlies of labelverwisseling door ARIS wordt gecorrigeerd. Door de toepassing van nieuwe technieken zoals "de-ARIS transponder" en "Differential GPS" zal de verkeersveiligheid vergroot worden. Tegelijkertijd worden door de Koppeling van ARIS aan het SRK-systeem de verkeersleiders onlast bij het initialiseren van radarecho's van schepen waardoor er meer aandacht kan worden gegeven aan de navigatietaken. Het rapport beschrijft de beproevingen, de systemen die daarvoor zijn ingezet, de resultaten en tenslotte de aspecten waarmee rekening moet worden gehouden indien er transponders worden ingevoerd in de SRK.
- Datum rapport
- 1 januari 1994
- Auteur
- T.A.Knoester, J.H.A. Schoenmaker, G. Witter, Fysisch en Elektronisch Laboratorium TNO
- Uitgever
- TNO-FEL.
- Annotatie
-
60 p. in verschillende paginering bijl., fig.; 30 cm TNO-Defensieonderzoek. - Met lit.opg. - Opdrachtgever Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Zeeland (RWS, ZL)
- Documentnummer
- 3772