Het VCC als dienstencentrum : klantgericht en bedrijfsmatig opereren is noodzakelijk
Een structuur is ontwikkeld en getoetst voor de inrichting van de beheersfase van het vervoersmanagementproces. Aangegeven wordt hoe die structuur in de vorm van een bedrijfsplan eruit kan zien en inzicht wordt verschaft in de wijze waarop knelpunten met betrekking tot vervoersmanagement in verschillende bedrijfsgebieden cq. bedrijven kunnen worden opgepakt. Na inleiding wordt in hoofdstuk 2 ingegaan op de noodzaak van een klantgerichte aanpak door het vervoerscoördinatiecentra (VCC). In hoofdstuk 3 wordt uiteengezet waarom deze activiteiten bedrijsmatig dienen te worden uitgevoerd. Hoofdstuk 4 laat zien dat er met betrekking tot de activiteiten verschillende niveaus kunnen worden onderscheiden, te weten meer beleidsmatige activiteiten (strategisch niveau), het op stellen van jaarplannen (tactisch niveau) en alle uitvoerende werkzaamheden (operationeel niveau). In hoofdstuk 5 wordt stilgestaan bij de informatieverzameling door het VCC. Hoofdstuk 6 presenteert een activiteitencyclus als hulpmiddel voor het VCC.
- Datum rapport
- 1 januari 1993
- Auteur
- A.M. Koster ... [et al]; Coopers en Lybrand Managament Consultants
- Uitgever
- Coopers en Lybrand.
- Annotatie
-
VIII, 49 p. bijl., afb. ; 30 cm In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat Projectgroep Vervoersmanagement
- Documentnummer
- 72196