Rijstrookbrede en rijbaanbrede onderhoudsstrategieën op 3- en 4-strooks wegen
In vervolg op het in 2001 uitgebrachte rapport ?Rijstrookbrede en rijbaanbrede onderhoudsstrategieën op autosnelwegen? is in opdracht van het Wegendistrict Amsterdam een onderzoek uitgevoerd naar te voeren onderhoudsstrategieën op drie- en vierstrookswegen. Beschouwd zijn de technische en de economische haalbaarheid van strookbrede en baanbrede onderhoudsmaatregelen. De onderhoudsstrategieën voor drie- en vierstrookswegen zijn afzonderlijk beschouwd.Rekening is gehouden met te hanteren uitvoeringssystemen en de kosten ervan en kort wordt gesproken over de kosten van communicatie met de weggebruiker. Nieuw in de bepaling van de onderhoudsstrategieën is het meewegen van de capaciteitsreductie die veroorzaakt wordt door het uitvoeren van onderhoud.De conclusie is in lijn met die van de vorige werkgroep met dit verschil dat op het moment dat de zwaarst belaste strook voor onderhoud in aanmerking komt het gunstig is de aanliggende strook mee te nemen. Voorts wordt op het tweede onderhoudsmoment baanbreed onderhoud uitgevoerd
- Datum rapport
- 1 mei 2005
- Auteurs
- Bouman, F.G.M., Hooijmeijer, R.H.
- Auteur
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW), Afdeling Realisatie en Onderhoud Infrastructuur; F.G.M. Bouman, R.H. Hooimeijer
- Uitgever
- RWS, DWW.
- Annotatie
-
57 p. bijl., ill. Rapportnr. DWW-2005-040 Met lit.opg. In opdracht van Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Noord-Holland, Dienstkring Amsterdam
- Documentnummer
- 332285