Politieke gebeurtenissen en massamedia
Gaat in op de rol en functies van de media in het politieke proces. De verschillende manieren waarop de media invloed kunnen uitoefenen op de publieke acceptatie komen aan de orde. Kennis en theorie over het proces van nieuwsvorming, de inhoud van de publiciteit en mogelijke effecten op de politieke acceptatie worden besproken. Daarnaast worden indicaties voor effecten van de media op de politieke acceptatie aan de hand van drie korte case-beschrijvingen behandeld: variabilisatie autokosten in de nota Samen Werken Aan Bereikbaarheid (SWAB), de paspoort affaire en de IRT affaire. Tot slot wordt teruggeblikt op de bevindingen van het literatuuronderzoek en de besproken cases.
- Datum rapport
- 1 januari 1999
- Auteurs
- Caljé, J.F., Kleinnijenhuis, J.
- Auteur
- J.F. Caljé, J. Kleinnijenhuis; Vrije Universiteit Amsterdam, Politicologie & Bestuurskunde
- Uitgever
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV).
- Annotatie
-
47 p. ill. Met lit. opg. In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) Projectbegeleiding J.E. Aarnink
- Documentnummer
- 193551