Onderzoek kielspeling Kanaal Gent-Terneuzen : meting vertikale bewegingen bulkcarriers : meting vertikale bewegingen bulkcarriers met 12.30-12.50 diepgang bij de vaart door de sluis en op het kanaal
De maximaal toegestane diepgang voor het bevaren van het Kanaal Gent-Terneuzen is nu 12,30 meter. De vraag is of het verantwoord is om een grotere diepgang toe te staan. Om deze vraag te kunnen beantwoorden is het nodig om te weten welke verticale bewegingen de schepen kunnen uitvoeren tijdens het passeren van de sluis en tijdens de vaart op het kanaal. De verticale bewegingen van bulkcarriers met een diepgang van 12,30, 12,40, en 12,50 meter tijdens passage van de Westsluis van Terneuzen en tijdens de vaart op het Kanaal Gent-Terneuzen is onderzocht. Resultaten en conclusies van deze metingen komen in dit rapport aan de orde.
- Datum rapport
- 7 september 2005
- Auteur
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV)
- Uitgever
- RWS, AVV.
- Annotatie
-
28 p.
ill.
Met lit.opg.
Met samenv.
Project L63
Versienr.: 1.0 (definitief)
Titel op omslag: Onderzoek kielspeling Kanaal Gent-Terneuzen : meting vertikale bewegingen bulkcarriers - Documentnummer
- 330084