TIGRIS-studie verstedelijkingsconcepten Leiden Haarlem Amsterdam

Studie naar de effecten van een geïsoleerde ligging van (woningbouw)locaties op de (auto)mobiliteit ten behoeve van de beoordeling van de verstedelijkingsopties in het kader van de GebiedsGerichte Uitwerking Leiden-Haarlem-Amsterdam, met behulp van het model TIGRIS (Transport Infrastructuur Grondgebruik Interactie Simulatie). Deze rapportage bestaat uit 4 delen: hoofdrapport, bijlagen bij hoofdrapport, technische rapportage, bijlagen bij technische rapportage. In het hoofdrapport zijn de aanleiding van de studie, de globale werking van het TIGRIS-model, de onderzochte varianten, de resultaten en conclusies opgenomen. In de technische rapportage wordt diepgaander ingegaan op de achtergronden en werking van het TIGRIS-model en wordt de validatie van het TIGRIS-model voor deze studie verantwoord.

Datum rapport
1 januari 1999
Auteur
AGV Adviesgroep voor verkeer en vervoer
Uitgever
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV).
Annotatie
(195) p.
ill.
Met lit. opg
Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) en het Ministerie van VenW, Directoraat-Generaal Personenvervoer (DGP), Directie Innovatie en Omgeving
Projectbegeleiding H.J.M. Zonnenberg, C. Leutscher (RWS, AVV), L. Lacroix (DGP-I&O)
Documentnummer
172288