Verschilanalyse crashactie 2002/2003 en HR2006
In 2002/2003 is door DWW en RIKZ een crashactie uitgevoerd, waarin voor 8 zeeweringen de hydraulische randvoorwaarden en maatgevende kruinhoogte zijn berekend (RWS DWW (2002a) met als achtergrond documenten RWS RIKZ (2002a), RWS RIKZ (2002b), RWS DWW (2002b) en RWS DWW (2003)). Deze crashactie is uitgevoerd naar aanleiding van het TAW advies (TAW, 2002b), waarin wordt vermeld dat de golfaanval op de kust zwaarder is dan is opgenomen in de vigerende HR2001, zodat er aan de kust mogelijk sprake is van een veiligheidsprobleem. Naar aanleiding van de crashactie zijn aanvullende beheersoordelen opgesteld en een aantal noodmaatregelen uitgevoerd. Tevens wordt de voorontwerpfase van de zwakke schakels ermee uitgevoerd. Conform de Wet op de Waterkering (1996) zullen eind 2006 opnieuw hydraulische randvoorwaarden worden vastgesteld. Naar aanleiding hiervan heeft RIKZ, in opdracht van DWW, het project HR2006 geïnitieerd en uitgevoerd. De rekenmethode die is gebruikt voor de HR2006 is veranderd ten opzichte van die in de crashactie. Bepaalde uitgangspunten, keuzes en instellingen zijn aangepast, tevens is de gebruikte software verder ontwikkeld.
- Datum rapport
- 1 december 2006
- Auteurs
- Groenendaal, E.
- Auteur
- E. Groenendaal; Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Rijksinstituut voor Kust en Zee (RWS, RIKZ)
- Uitgever
- RWS, RIKZ.
- Annotatie
-
110 p.
RIKZ/2006.031
Definitief - Documentnummer
- 384256