Boorfrontstabiliteit slurry-schild boortunnel Groene Hart HSL-Zuid
Hoofdstuk 2 beschrijft de theoretische achtergrond waar de spreadsheets en modellen op zijn gebaseerd. Er is speciaal ingegaan op de achtergronden van de bepaling van de boorfrontstabiliteit door Leica en Dormieux (1990) en door Jancsecz en Steiner (1994) en enige kritische beschouwingen ten aanzien van de toepasbaarheid en tekortkomingen van deze modellen. Daarna komen ook de spreadsheets aan de orde. Het derde hoofdstuk verifieert de verschillende modellen aan de hand van een doorsnede in de grond wat betreft de maximum en minimum steundrukken. In het vierde hoofdstuk komen instabiliteiten aan het boorfront aan de orde. Tenslotte staan in hoofdstuk 5 de conclusies en aanbevelingen.
- Datum rapport
- 28 juli 2000
- Auteurs
- Peters, R.
- Auteur
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, [Rijkswaterstaat], Bouwdienst Rijkswaterstaat (RWS, BD), Afdeling Bouwspeurwerk; Rob Peters
- Uitgever
- RWS, BD.
- Annotatie
-
verschillende pagineringen ill., bijl. Document nummer: BSRAP-R-00015 Opdrachtgever: HSL-Zuid
- Documentnummer
- 31061