Onderzoek stabilisatie vertragingstijden bij structurele knelpunten : toetsing van de theorie van Gattis over de maximaal geaccepteerde vertraging bij files : eindrapport
Onderzocht wordt of de vertragingstijden in files aan een bovengrens gebonden zijn, ofwel: stoppen files vanzelf met groeien als er niets aan wordt gedaan? Aanleiding tot de studie was de bevinding van professor Gattis die in Amerika gevonden had dat de wachttijden bij 'Drive-Thru' facilities stabiliseren op omstreeks 10 minuten. Dit principe zou ook opgaan bij de structurele files in het wegverkeer. Ter discussie staat de vraag wat het verschil is tussen de directe effecten van een verkeersmaatregel en de effecten die overblijven nadat de stabilisatiemechanismen hun werk hebben gedaan.
- Datum rapport
- 1 januari 2000
- Auteurs
- Toorenburg, J.A.C. van
- Auteur
- J.A.C. van Toorenburg; Transpute
- Uitgever
- Transpute.
- Annotatie
-
59 p. ill. In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV). - Projectbegeleiding H. van Mourik
- Documentnummer
- 159490