Haalbaarheidsonderzoek vermindering piekgeluiden laden en lossen
Onderzoek in het kader van het programma "Stiller, schoner en zuiniger", naar de mogelijkheden en de introductie van stillere technologieën voor de bevoorrading van bouw- en supermarkten en detailhandels. Aan de hand van een aantal in-situ observaties zijn karakteristieke activiteiten gedefinieerd, waarvan het energetisch gemiddelde piekniveau is bepaald. Concludeert o.a. dat het technisch niet haalbaar is om binnen drie jaar het geluid vooroorzaakt door de meeste thans beschikbare dieselmotoren in voldoende mate te verminderen, en dat naast technische maatregelen ook infrastructurele en bouwkundige voorzieneningen nodig zijn, evenals beïnvloeding van gedrag.
- Datum rapport
- 1 januari 1997
- Auteur
- A.A.F.M. Beeks, M.G. Dittrich, P.J.J. Dankers; TNO Technisch Physische Dienst, TU Delft
- Uitgever
- TNO.
- Annotatie
-
92 p. fig., foto's In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat in overleg met het Ministerie van Economische Zaken en het Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (TNO rapport ; HAG-RPT-970095)
- Documentnummer
- 181963