De effectiviteit van een variabele kilometerheffing in Nederland

Een studie naar de effectiviteit van een variabele kilometerheffing in Nederland. Variabel is in dit verband gedefinieerd als congestie-afhankelijk, d.w.z. dat de heffing per autokilometer varieert naar gelang er congestie optreedt. Als zodanig is zo'n heffing een uiterste vorm van Rekeningrijden. De studie heeft zich uitdrukkelijk beperkt tot de verwachte verkeerskundige effecten van een landelijke variabele KM-heffing in het jaar 2010.

Datum rapport
1 januari 1999
Auteurs
Kleijn, H.J.
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV); [H.J. Kleijn]
Uitgever
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV).
Annotatie
11 p.
tab.
In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat Generaal Personenvervoer (DGP), Mobiliteitsmarkt
Projectbegeleiding J. Tils
Documentnummer
185960