Mobilopolis : de actieve fietsstad
Hoe kunnen de functies, de structuur en de ontsluiting van een middelgrote stad worden ingericht zodanig dat de fiets voor de verplaatsingen in de stad hoofdvervoermiddel is? In deze studie is eerst gekeken naar de behoeften van het langzaam verkeer en pas daarna van het openbaar vervoer en de auto. De stedebouwkundige inrichting en infrastructuur van de stad worden aan de fiets en de voetganger aangepast. Tevens wordt aan de hand van twee case-studies de theorie in de praktijk toegepast bij twee bestaande steden namelijk Dordrecht en Enschede.
- Datum rapport
- 1 januari 1998
- Auteur
- K.U. Nijmegen, Vakgroep Planologie, Haskoning en Goudappel Coffeng
- Uitgever
- Projectbureau Integrale Verkeers- en Vervoerstudies (PbIVVS).
- Annotatie
-
71, 101 p.
tab., krt. ill.
In opdracht van Projectbureau Integrale Verkeers- en Vervoerstudies (PbIVVS)
Met lit. opg. - Documentnummer
- 174764