Mobiliteitseffecten inland personen- en vrachtvervoer bij groei van het luchtverkeer
In het kader van het project TNLI (Toekomstige Nederlandse Luchtvaart Infrastructuur) zijn ten behoeve van een onderzoek naar de mobiliteitseffecten op het land, die optreden bij aanleg van een nieuwe luchthaven, voor drie zeer verschillende locaties berekeningen uitgevoerd met behulp van het Landelijk Model Systeem Verkeer en Vervoer (LMS) en het Integraal Luchthaven Competitie Model (ILCM). Berekeningen zijn gemaakt voor het afleiden van mobiliteitsprognoses aan de landzijde voor drie soorten verplaatsingen: niet luchthavengebonden verplaatsingen, luchthavengebonden verplaatsingen, verplaatsingen gemaakt door luchtpassagiers. Onderzocht zijn een variant waarbij de nieuwe luchthaven 100% van de vervoersvolumes verwerkt en een variant waarbij Schiphol 60% en de nieuwe (tweede) luchthaven 40% verwerkt.
- Datum rapport
- 1 januari 1997
- Auteur
- Hague Consulting Group (HCG); P.C. Vrolijk
- Uitgever
- HCG.
- Annotatie
-
73 p. ill. In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) Projectbegeleiding H. van Mourik
- Documentnummer
- 74287