Evaluatie no-recess testbanen Hoeksche Waard 17 januari 2001
Dankzij de geplande aanleg van de Hogesnelheidslijn (HSL) werd in 1998 in No-Recess proeftuin in de Hoeksche Waard een aantal voor Nederland nieuwe technieken toegepast. De eigenschappen van deze technieken zijn getoetst aan de zeer hoge restzettingseis van 3 cm na een bouwtijd van 2 jaar en een dynamische eis met het oog op de HSL trein van 300 km/h. In september 1999 is door de DWW een eerste evaluatie gemaakt in samenwerking met de betrokkenen. Dit evaluatierapport is in 2000 aangevuld med de verdere statische metingen en de dynamische tests.
- Datum rapport
- 1 januari 2001
- Auteurs
- Berg, A. van den, Duijvenbode, J.D. van, Grashuis, A.
- Auteur
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW); Jan Dirk van Duijvenbode, Aart van den Berg, Arjan Grashuis ... [et al.]; Eindred. Jan Dirk van Duijvenbode
- Uitgever
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW).
- Annotatie
-
134 p. bijl., ill. CD-Rom NO-RECESS = New Options for Rapid and Easy Construction of Embankments on Soft Soils Rapportnr. P-DWW-2000-087 Met bijl.: Evaluatie No-Recess testbanen Hoeksche Waard 17 januari 2001 : data-CD ISBN 9036937507
- Documentnummer
- 103481