Economische evaluatie van het kanaal van Deventer naar Raalte

Geeft de resultaten weer van een onderzoek naar de gevolgen welke handhaving van de huidige kanaaltoestand, kanaalsluiting of capaciteitsverruiming van het kanaal zullen hebben op de nationale economie, de regionale- en gemeentelijke werkgelegenheid en de regarderende kanaalbedrijven. Geconcludeerd wordt dat sluiting van het kanaal de voorkeur heeft in mogelijke combinatie met een compensatieregeling t.b.v. een staalbouwbedrijf i.v.m. extra transportkosten en dat capaciteitsuitbreiding van het kanaal ontraden wordt.

Datum rapport
1 januari 1976
Auteur
Stichting Het Nederlands Economisch Instituut (NEI), Afd. Transport-Economisch en Economisch Technisch Onderzoek
Uitgever
NEI.
Annotatie
122 p.
krt., tab.
Onderzoek uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Overijssel (RWS, OV), de provincie Overijssel en de gemeente Raalte
Omslag vermeldt als ondertitel: (het Overijsselsch kanaal)
Documentnummer
167107