Quick-scan benuttingsvarianten A2 rondweg 's-Hertogenbosch

Mede op basis van het MIT is in de Bestuursraad V&W besloten dat voor alle projecten waarvoor nog geen Tracébesluit is genomen een benuttingsvariant onderzocht dient te worden. Hoewel voor het project A2 rondweg 's-Hertogenbosch reeds een concept-TB aan DGP is aangeboden, wordt er voor geen enkel project een uitzondering op deze regel gemaakt. Wel is, gezien het besluitvormingsstadium van dit project, besloten een quick-scan uit te voeren die binnen 2 weken afgerond moet zijn. De aanleiding voor de beslissing van de bestuursraad wordt voornamelijk ingegeven door het aspect 'kosteneffectiviteit in relatie tot de SVV-II-congestienorm': Welke oplossingen zijn uit overwegingen van kosteneffectiviteit het beste? Het moet wel gaan om een duurzame oplossing, waarbij benuttingsvarianten uitdrukkelijk betrokken worden. In dit rapport komt een aantal varianten van het tracé A2 rondweg 's-Hertogenbosch aan bod, met de daarbij komende kosten en consequenties wat betreft ruimte, congestie, etc.

Datum rapport
1 januari 1999
Auteur
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Noord-Brabant (RWS, NB)
Annotatie
32 p. 
bijl., tab., graf., fig.
Met samenv.
In opdracht van: Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Personenvervoer (DGP)
Documentnummer
135908