Eindrapport projectgroep SAAB: Standaardisatie Afhandeling Aanvragen Bijzondere transporten
Het steeds toenemend aandeel van zowel bijzondere transporten als het overig vrachtverkeer over rijkswegen vormen een bedreiging voor de constructieve veiligheid en duurzaamheid van bruggen en viaducten. De projectopdracht luidde: het ontwikkelen en operationaliseren van een prototype voor een beoordelingssysteem ter afhandeling van adviesaanvragen van bijzondere transporten. Dit systeem moet gebaseerd zijn op het TNO-verkeersbelastingsmodel. De database van het systeem dient verder alle kritische kunstwerkenkarakteristieken op Rijksniveau en alle voertuigenkarakteristieken in de categorie 80 tot 100 ton die gebruikt worden voor bijzondere transporten te bevatten. Ook moet verslag gedaan worden van een operationeel eenvoudige en betere handhaving van bijzondere transporten in het algemeen.
- Datum rapport
- 18 augustus 2004
- Auteurs
- Djorai, B.M.H.
- Auteur
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Bouwdienst Rijkswaterstaat (RWS, BD); Projectleider M.H. Djorai
- Uitgever
- RWS, BD.
- Annotatie
-
28 p.
Met lit.opg.
In opdracht van Directoraat Generaal Goederenvervoer (DGG)
Met 4 losse bijlagen
Bijlage 1, werkgroep 1: Ontwikkeling SAAB systeem / trekker R. Gabra : 5 juli 2004
Bijlage 2, werkgroep 2: Karakteriseren kunstwerken / trekker D.G. Schaafsma : 16 juni 2004
Bijlage 3, werkgroep 3: Karakteriseren Voertuigtypen / trekker R. Noordzij : 14 mei 2004
Bijlage 4, werkgroep 4: Onderzoek naar operationeel betere en eenvoudige handhaving / trekker M.H. Djorai : 19 mei 2004 - Documentnummer
- 252063