Verkeer Almere-regio : handberekening
De berekening bestaat uit een aantal sequentiële stappen: berekening van het ingaande verkeer in het avondspitsuur voor Almere en Lelystad; berekening van de verdeling van de herkomsten van het ingaand avondspitsverkeer; de vervoerswijzekeuze (modal split); toedeling op schematisch wegennet en openbaar vervoer netwerk. De verschillende berekeningen worden gedaan voor drie modellen: model I: Een klein Almere en een klein Lelystad met een lage werkgelegenheid, die voor Almere 50% en voor Lelystad 65% van de beroepsbevolking bedraagt. Almere: 87.000 inwoners - 16.700 arbeidsplaatsen. Lelystad: 40.000 inwoners - 10.000 arbeidsplaatsen. Model II: Een klein Almere en een klein Lelystad met een hoge werkgelegenheid, die voor Almere 80% en voor Lelystad 90% van de beroepsbevolking bedraagt. Almere: 87.000 inwoners - 26.200 arbeidsplaatsen. Lelystad: 40.000 inwoners - 14.400 arbeidsplaatsen. Model III: Een groot Almere en een groot Lelystad met een hoge werkgelegenheid overeenkomstig de verhoudingen van model II. Almere: 200.000 inwoners - 59.000 arbeidsplaatsen. Lelystad: 100.000 inwoners - 36.000 arbeidsplaatsen.
- Datum rapport
- 1 januari 1975
- Auteur
- [Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde
- Uitgever
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde (RWS, DVK).
- Annotatie
-
11, [22] p. bijl., ill. (Nota / DVK ; 75-03) Nota in opdracht van de Stuurgroep Verbindingen Almere-regio
- Documentnummer
- 189140