Onderzoeksopzet praktijkdemo intelligente snelheidsadaptatie ISA
Bevat het ontwerp van een plan voor onderzoek ten behoeve van een praktijkproef met intelligente snelheidsadapters (ISA) voor personenauto's, welke in de periode 1998-2000 in de gemeente Tilburg wordt uitgevoerd. Doel van dit project is om via demonstratie in de praktijk draagvlak en acceptatie te ontwikkelen voor ISA als snelheidsbeheersingsinstrument en tevens om aan de hand van kleinschalige toepassing in de praktijk inzicht te verwerven in een aantal effecten van ISA. In eerste instantie gaat het om een bakengestuurd systeem en een zogenaamde 'harde begrenzing' (de maximumsnelheid kan niet overschreden worden). In een later stadium kan een Global Positioning System (GPS) aan de orde komen.
- Datum rapport
- 1 januari 1999
- Auteur
- Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV); P.H. Polak, R. Roszbach
- Uitgever
- Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV).
- Annotatie
-
45 p. Rapport R-98-54 Met lit. opg Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV) Projectbegeleiding J.F.M. Besseling
- Documentnummer
- 74563