Project Amsterdam/Noordzeekanaal
Onderzocht wordt het huidige en toekomstige risico-niveau voor de omgeving van het gebied langs het Noordzeekanaal en het Binnen-IJ. Op basis van gegevens van het Havenbedrijf Amsterdam en Rijkswaterstaat Dienst Verkeerskunde (DVK) zijn resp. de vervoersstroom (aantallen schepen met gevaarlijke stoffen) en de ongevalsfrequenties per vaarwegkilometer afgeleid. Op basis van gegevens van de gemeente Amsterdam zijn bevolkingsaantallen voor het beschouwde gebied vastgesteld. De risicoberekeningen zijn uitgevoerd met het rekenprogramma WRAK2 dat in het kader van het project Veiligheid Vervoer over Water (VVW) is ontwikkeld. Het rapport bestaat uit twee gedeelten. Deel Oost beschrijft de resultaten van het onderzoek naar de risico's van het vervoer van gevaarlijke stoffen over het water op het traject vanaf de Mercuriushaven tot aan het Amsterdam-Rijnkanaal, resp. de Oranje-sluizen. Deel West doet hetzelfde voor het Noordzeekanaal op het traject vanaf het gemaal Wijkermeerpolder (kilometerrai 10) t/m de Mercuriushaven (KMR 24), met daarbij de Amerikahaven, de Westhaven, de Van Riebeeckhaven, de Petroleumhaven en de Zaan (tot aan de sluis).
- Datum rapport
- 1 januari 1992
- Auteur
- Ingenieurs/adviesbureau SAVE; AVIV Onderzoek- en Adviesgroep van Ingenieurs
- Uitgever
- SAVE : AVIV.
- Annotatie
-
49, 46 p.
ill. ; 30 cm
Rapport 381. - Met lit. opg. - Project VVW-W-92.271. - Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Projectbegeleiding R.J. Houben (Rijkswaterstaat RWS), K. de Roover (RWS, Dienst Verkeerskunde DVK), et al. - Documentnummer
- 74918