Mobiliteit vanuit een sociaal dilemma perspectief : barrières en aanbevelingen

Literatuurstudie naar manieren om het individueel autogebruik in het woon-werk verkeer en het zakelijk verkeer terug te dringen, waarbij het sociale dilemma als uitgangspunt is genomen, oftewel situatie's waarin het korte-termijn eigenbelang op gespannen voet staat met het lange-termijn gezamenlijk belang. Algemene aanbeveling is om zoveel mogelijk te streven naar een optimale combinatie van interventies, uitgevoerd op zowel kleinschalig (bedrijf) als grootschalig (overheid) niveau. Onderzoek dient zich te richten op de effectiviteit van combinaties van interventies.

Datum rapport
1 januari 1996
Auteur
P.A.M. van Lange, Vrije Universiteit Amsterdam, Vakgroep Sociale Psychologie
Uitgever
[s.n.].
Annotatie
IV, 46 p.
bijl, fig.
Met lit. opg.
Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Projectbegeleiding P. Kok (DGV)& J.M. Koolen (RWS, AVV)
Documentnummer
174733